Templierii - Partea III - Notre-Dame de France de Lelia Mihail publicat la 27.11.2008
Notre-Dame de France
     Jean Cocteau (1889-1963) a facut parte din aceeasi societate secreta ca si Leonardo da Vinci, la vremea sa.

     Surprinzator de apropape de forfota Pietii Leicester din Londra, se afla biserica Notre-Dame de France.
     Cladirea este dificil de identificat, poti trece pe lânga ea fara s-o observi caci nu are nimic din pitorescul unei biserici catolice.
     Construita initial in 1865 pe un amplasament asociat cu Ordinul Cavalerilor Templieri, biserica a fost distrusa aproape total in cel de-al Doilea Rasboi Mondial, fiind reconstituita la sfarsitul anilor 1950.

     Odata trecut de modestul ei exterior, vizitatorul patrunde într-o incinta vasta, care , la prima vedere, pare tipica pentru o biserica catolica. Doar ca e circulara, ceea ce se intalneste rar la o biserica catolica.
     Pe latura stanga a bisericii, se afla o capela mica unde se afla o fresca realizata de Cocteau. Fresca pare o schita colorata, ca toate lucrurile lui Cocteau, si reprezinta Rastignirea. Este o lucrari la fel de eretica daca nu si mai accentuat neconventionala de cat fresca lui Leonardo.

     Personajul central, crucificatul, poate fi oricine, ca se vad doar picioarele. La picioarele crucii zace un trandafir rosu cu albastru.
     In prim plan apare o figura, care priveste in partea opusa crucii cu o mimica desgustata de ceea ce se intampla in spatele lui. Cine e acest personaj? Nimeni altul decât Jean Cocteau. La fel ca si da Vinci.
     La baza crucii, un tanar cu aer insipid isi incruciseaza mainile, privirea lui goala fiind atintita asupra uneia dintre femeile de la baza crucii. Incrucisearea mainilor formeaza un M chiar sub figura unui barbat cu ochii bulbucati care are deasupra capului un soare negru.
     Femeia in varsta este indurerata si plange dar cea tanara este aprope intoarsa cu spatele de la scena.
     Litera M se repeta pe altar chiar in fata frescei. In dreapta jos apare un personaj caruia nu I se vede dacat un singur ochi in forma de peste.
     Tinand cont ca pestele il simbolizeaza pe Iisus, se pare ca acesta era prezent la scena iar crucificatul era altul.
     Dezinteresul lui Cocteau, ca si al lui da Vinci, vrea sa ne spuna ca ei nu considera acea scena adevarata sau ca altul era cel crucificat. Cel putin Cocteau a fost mai explicit decât celebrul lui inaintas.
     Numele lui Leonardo si al lui Cocteau apar pe lista Marilor Maestrii ai uneia dintre cele mai vechi si mai influente societate secrete di Europa – Prioria din Sion.
Articol inspirat din lucrarea MISTERUL TEMPLIERILOR
de LYNN PICKNET & CLIVE PRINCE,
Bucuresti, editura RAO 2004