Templierii - Partea VI - Rennes de Lelia Mihail publicat la 02.12.2008
Rennes
     Rennes-le-Chateau se afla in departamentul Aude din Languedoc, nu departe de orasul Limoux. Din oraselul Coiza, pe o sosea cu serpentine se urca pana in satul Rennes-le-Chateau, domeniul abatelui Sauniere. Privelistea de la capatul drumului este cat se poate de prozaica.

     Cu peste o suta de ani in urma abatele Sauniere a facut o descoperire in timpul lucrarilor de restaurare a bisericii parohiale care data din secolul X. Ca urmare a acestei descoperiri ori datorita valorii ei intrinseci, ori fiindca l-a condus la ceva ce ar fi putut fi transformat intr-un avantaj financiar, - preotul a devenit incredibil de bogat.
     In decursul anilor s-au emis diferite ipoteze mergand de la o fabuloasa comoara pana la descoperirea mormantului lui Iisus, ipoteza care circula in present.
Ceea ce intriga este importanta ape care o da Prioria din Sion acestui sat, Rennes-le-Chateau.
     Ajungand in parcarea din sat, vizitatorului i se deschide in fata o splendida imagine a vaii Aude, dincolo de care se profileaza culmile inzapezite ale Pirineilor. De aici nimic nu poate trece neobservat. Este un punct strategic.

     Totii ochii sunt atrasi de un turn bizar,care pare a fi crescut din roca dealului. Este Turnul Mgdala unde se afla biblioteca si biroul lui Sauniere. In present se poate vizita aici Muzeul Sauniere. O gradina desparte turnul de Vila Betania, casa lui Sauniere construita din fabuloasa si misterioasa avere.

     In spate , la capatul unei alei acoperite cu pietris, se afla o mica grota construita de Sauniere.. Apoi se ajunge la micul cimitir al satului si la biserica in ruine. Lacasul este inchinat Mariei Magdalena.
O statuie a Mariei Magdalena troneaza deasupra usii. Mai surprinzatoare este imaginea unui demon ce pare ca pazeste intrarea dincolo de portic.

     La prima vedere ai impresia ca te afli intr-o biserica catolica oarecare dar, la o privire mai atenta se observa ciudatenii. Basorelieful de pe partea anterioara a altarului - lucrat de Sauniere - o infatiseaza pe Maria Magdalena, intr-un vesmant auriu, ingenuncheata la rugaciune, cu o carte deschisa in fata si un craniu langa genunchi. Lipseste insa vasul cu mir. In biserica se afla 4 imagini ale Mariei Magdalena.

    
     Crucea din fata Mariei este realizata ca un copac viu care are si mladita infrunzita. Stim ca regiunea este "erotica" fie prin catari fie prin templieri fie prin "vrajitoare".

     Sauniere s-a dovedit un cleric rebel, extrovertit neavand nimic din aerul preotului de tara tipic. Este clar ca"afacerea Sauniere" nu este o fabulatie dar in mod sigur a fost gresit interpretata.
     Sauniere si-a inceput activitatea de preot la Rennes cu un discurs antimonarhic in 1885. Este destituit apoi reprimit si chiar primeste un dar de 3000 de franci de la vaduva unui print de Bourbon, ca dar pentru servicii aduse cauzei monarhice.
Cu acesti bani Sauniere incepe repararea bisericii. Satenii spun ca in timpul lucrarilor de la altar s-au gasit niste documente cifrate puse intr-un cilindru de lemn. Satenii spun ca de atunci dateaza comportamentul bizar al preotului.
     Preotul pleaca la Paris in 1891, viziteaza biserica Saint -Sulpice, celebra prin faptul ca pe acolo trece meridianul Parisului, foarte important pentru ocultisti, mai ales ca este ridicata pe locul unui templu dedicate zeitei Isis. Devine membru al unei societati ocultiste in care il cunoaste pe Papus.
     Se reintoarce si incepe decorarea bisericii parohiale. Menajera sa, Marie Denardaud, se pare ca era informata asupra multor secrete. Ea a vandut domeniul in 1946 familiei Corbu, dupa moartea lui Sauniere.

     Traiau in mare lux; menajera se imbraca dupa ultima moda cu toalete aduse de la Paris; casa era mereu plina de oaspeti cu nume rasunatoare. Totul era cumparat pe numele menajerei pentru ca preotul nu avea voie sa detina proprietati.
Fetita Corbu isi aminteste ca Marie i-a spus ca ar fi putut hrani tot satul timp de 100 ani cu ce i-a ramas de la abate.
     Se pare ca cineva ii platea sume consistente ca sa n u plece de la Rennes, chiar cand nu mai era paroh. Cand a murit in 1917 se pregatea pentru noi lucrari de amenajare a apei curente in sat si pentru construirea unei sosele.

     Un lucru ramane clar si anume ca Sauniere era un adorator al principiului feminin pe care il intruchipeaza Maria Magdalena.
    
     Articol inspirat din lucrarea MISTERUL TEMPLIERILOR
de LYNN PICKNET & CLIVE PRINCE,
Bucuresti, editura RAO 2004
Partenerii Nostri
Banners