Ce-i Asta, Doamne? de Lelia Mihail publicat la 06.07.2009
Ce-i asta, Doamne?
Crestinii sunt adeptii ideologiei lui Iisus. Iisus a trait in Palestina acum 2000 ani si a introdus un nou mod de a aborda relatia cu Divinitatea. Grupul cel mai apropiat lui, numiti apostoli, dupa moartea maestrului prin crucificare, au plecat in lume sa raspandeasca cuvantul Domnului. Ei spuneau ca El este fiul lui Dumnezeu, ca a fost nascut miraculous si ca a fost omorit de romani la intrigile evreilor.

Micul grupulet de 12 persoane, se insista pe aceasta cifra, au reusit sa raspandeasca ideologia peste tot pt. ca erau plini de Duhul sfant trimis de Tatal, drept rasplata ca au fost prietenii Fiului. Ca, din Evanghelii nu reiese nici un merit . Acestea sunt 4 ciorne ale unor persoane care au scris ce au auzit ei despre Iisus, caci sunt mai noi cu cel putin un secol decat evenimentele.
Doar Epistolele lui Pavel si ale lui Petru sunt din perioada imediat urmatoare evenimentelor.
Despre ideologie trebuie sa citim in Vechiul Testament, caci ni se spune ca Iisus nu a venit sa strice legile date de Moise ci sa le sublinieze. Din Noul Testament nu aflam decât despre unele fapte ale maestrului, colaterale invataturilor, care i-au impresionat pe cei prezenti pentru ca depaseau puterea lor de intelegere si de acea le-au numit minuni -- caci se minunau vazindu-le.
De atunci adeptii lui Iisus s-au inmultit si au format Lumea Crestina. ASTA ESTE TOT CE STIM NOI IN PREZENT.
Lumea in care au plecat apostolii era de jur imprejurul Marii Mediterane, aia era lumea lor la anul 30 e.n.

Dupa cum se vede, Pavel n-a strabatut toata zona si vom vedea mai tirziu si de ce nu a facut-o. Harta arata clar ca Pavel a predicat in zona estica a Imperiului Roman care putin mai tirziu se va numi Bizant, dupa scindarea Imperiului Roman in 2 parti.
Primii crestini erau foarte evlaviosi; au format o biserica , s-au straduit sa si creeze o doctrina care sa fie cit de cit inteligibila si logica. Exista sute de lucrari ale primilor Parinti ai bisericii crestine care pun cit de cit cap la cap informatiile extrem de putine pe care le detineau. In Bizant, care abia se nascuse si avea nevoie de o doctrina noua, crestinismul a prins imediat radacini. Intr-o lume noua, o religie noua. Fiind multe neamuri, fiecare cu credinta lui, era chiar indicata o unificare ideologica.
Imparatii bizantini (de origine greaca) au sustinut din rasputeri biserica si au impus legi drastice care ii ridicau pe capii bisericii mult deasupra lumii marunte. Manastirile primeau averi uriase iar preotii erau elita societatii. Nu era prea multa lume care putea sa nu tina cont de ei. Aceasta atitudine a laicilor a dus mai târziu la relativa liniste din zona estica a Europei ( nu a fost necesara inchizitia si nici arderile pe rug). In partea de est biserica asa zis crestina a fost mai puternica decât in vest.
Crestin inseamna cel uns, miruit in scopul promovarii. Te-a uns sef -- este explicaâia corecta a termenului. HRIST - UNS. Dealtfel biserica a promovat ungerea ca una din cele 7 taine ale sale. Toti regii sunt unsi si in general toti conducatorii de grup. De acea se fac slujbe de incoronare. Cel uns este incoronat. Ori incoronat, ori uns , ori christ este tot una.
Biserica crestina este biserica celor incoronati, alesi. Alesi de unde, de cine si pentru ce?
Bizantul avea probleme mari in Anatolia mai ales cu sectele crestine si cu mandeeni pe care arabii ii considera o secta a lor iar crestinii, la fel.
Mandeeni sunt asa zisi ioaniti, crestinii ii numesc asa ca sa-i considere de-a lor. De fapt ei sunt o secta gnostica, fara legatura cu crestinismul decât doar ca-l considera pe Ioan Botezatorul un profet al credintei lor. Sunt urmasii sectei conduse de Simon Magul.
Ei locuiau in antichitate in Palestina dar au tot coborât in Mesopotamia pt. a scapa de persecutiile evreilor. Doctrina lor este asemanatoare cu a catarilor si bogomililor.

Acesta este simbolul sfânt al mandeenilor. Ei considera trupul pacatos pentru ca provine din cadere.
De fapt sunt baptisti care si ei s-au numit crestini târziu pt. a scapa de persecutii.
In realitate, si azi, tot crestinismul e baptist caci merge dupa botezul cu apa al lui Ioan. N-am ajuns inca la botezul cu foc pe care-l va face Iisus, promis de Ioan, zica-se. Oare de ce???

Ajungem la Niceea unde s-a dat peste cap tot ce se construise inainte. S-a hotarât sa fie excluse femeile din preotie.
Mama lui Constantin, Elena, era capul bisericii bizantine, de aceea s-a dus ea, nu fiul ei, s� caute crucea Domnului.
De atunci s-au tot g�sit la buc��i din cruce.. de se face o p�dure, iar numele unor episcopi femei abund� �n Grecia.
���� �i acum sunt sup�ra�i b�rba�ii �i nu le las� s� urce la Athos, s� nu ''spurce''. S� nu vad� picturile episcopilor femei �i numele lor �nscris �n piatr� pe care n-au reu�it s� le distrug�.
���� Motivul era c� doar ereticii �i p�g�nii au preotese; se refereau la marianici �i la catari �n special.
���� Marianicii erau cei care mergeau dup� cuv�ntul Mariei Magdalena �i care era cel mai dureros cui �n talpa Vaticanului, iar catarii erau bapti�ti. Ei considerau c� dup� botez �i ungere oricare om e preot.
����

���� �n vestul Europei situa�ia era mult mai grea pt. Vatican, care nu era deloc sigur c� se poate impune. Maria Magdalena avea mai mul�i adep�i dec�t biserica lui Petru.
Tot sudul Fran�ei �i Pirineii erau �n cultul stabilit de ea. Aici se aflau �i toate documentele pe care le-au putut lua la plecare din Palestina, fapt pt. care Vaticanul a fost nevoit s� construiasc� altele, la fel ca �i Bizan�ul.
Fiind "sub�iri" �n teorie au �n�eles c� trebuie s� impresioneze lumea cu ceva. Nu le r�m�neau dec�t m�re�ia cl�dirilor �i luxul podoabelor biserice�ti. Vaticanul a �nceput s� construiasc�. Tot ce e opulent p�n� la disgra�ios este opera lui.

���� Iudeii, care emigraser� din pricina vesnicelor r�scoale, s-au stabilit �n Italia, cei care erau prieteni cu regimul cuceritorilor romani, sau �n Provence si Languedoc cei care erau dubio�i pentru regimul instalat la Ierusalim. Mai erau si al�ii fug�ri�i de cultul mozaic: p�g�nii, gnosticii, ioani�ii, simoni�ii etc. Venirea simoni�ilor a determinat schimbarea numelui lui Simon �n Petru, pentru �nl�turarea confuziilor.
���� Dar la anii 300 e.n personajele erau de mult plecate �ns�, discordia crescuse , mai ales c� gnosticismul era �nfloritor. Toate sectele ezoterice aveau din ce �n ce mai mult succes si mul�i credinciosi crestini treceau la gnostici.
���� Trec secolele �i intervine �i schisma bisericii cre�tine. Asta se datore�te �n special Vaticanului, care cobor�se at�t de tare valoarea liturghiei, �nc�t alia�ii lor estici n-au fost de acord s� mai conlucreze.
���� Se face separarea catolici - ortodoc�i.
���� Ortodox �nseamn� literal cel care respect� �ntrutotul litera c�r�ii. Care carte �i ce a mai r�mas valabil �n ea este alt� poveste. Ironia const� �n faptul c� ortodoxia este �n prezent, cea mai ezoteric� sec�ie a cre�tinismului. Adic� cea mai departat� de litera c�r�ii. Ce-i asta Doamne?
���� Realitatea terenului ne spune de ce s-au �nt�mplat toate. Bizan�ul a influen�at via�a oamenilor doar p�n� la grani�a sudic� actual� a Bulgariei. Restul a fost doar cu numele parte a imperiului. Aici locuiau pelasgii, care purtau diverse nume, si care erau cele mai vechi triburi din Europa, asa c� aveau culturile lor bine �nchegate �i nu erau dispu�i s�-�i �nsu�easc� ceva nou de o for�� spiritual� considerabil redus� fa�� de religia lor.
���� Pelasgii erau practic �nte Alpi �i Eufrat. Pelasgii de vest erau zamolxieni, cei de est erau mitreni sau ioani�i sau alti gnostici. Toate aceste religii aveau la baza cultul egiptean al zei�ei Isis.

���� Erau cei care slujeau zeitei mame P�m�nt �i zeului tat� Uranus (cer). �n zona leag�n a pelasgilor, spa�iul carpato-dunarean, cultul ''p�g�n'' (zalmoxian) a durat oficial p�n� la 780 e.n. Existau �n paralel �i celelalte culte pt. c� era popula�ie foarte divers�.
���� De fapt c�nd vorbim de cre�tinismul ortodox ne referim la religia grecilor (oare de ce ei nu au p�strat fondul p�g�n al inainta�ilor lor? - oare nu aveau inainta�i?). In facto, ei sunt singurii cre�tini ortodoc�i. Restul ortodoxiei este o religie nou� format� din cultele vechi la care au fost ad�ugate din cre�tinism ceea ce se potrivea. De fapt s-au luat niste nume. Colindele de Cr�ciun �i obiceiurile agricole spun totul. E de mirare c� etnologii nu vor s� vad� nimic. Asta era situa�ia la schisma de la �nceputul mileniului II al e.n.