"Biblia stiintifica" - Partea I de Anonim publicat la 31.01.2014
"Biblia stiintifica" - Partea I
IN MINTILE muritorilor de pe Urantia - acesta fiind numele lumii voastre - exista o mare confuzie in ceea ce priveste semnificatia unor termeni cum ar fi Dumnezeu, divinitate, si deitate. Fiintele umane sunt si mai confuze in ceea ce priveste relatiile personalitatilor divine desemnate de aceste numeroase nume.
E un talmes-balmes in mintea oamenilor, e adevarat, dar acesti "primitori-distribuitori" de informatii, le fac mintea funda oamenilor. Si acestia vin cu amenintari, daca nu respectam cuvint cu cuvint tot ce spun ei
. Parca ne-am cam saturat de dictatori.
Lumea voastra, Urantia, este una din numeroasele planete locuite similare, care formeaza universul local al Nebadonului. Acest univers, impreuna cu alte creatii similare, formeaza suprauniversul Orvontonului, a carui capitala este Uversa, locul de unde vine comisia noastra.
Orvontonul este unul din cele sapte suprauniversuri evolutive ale timpului si spatiului care invaluie universul central al Havonei, creatia fara inceput si fara de sfirsit a perfectiunii divine.
In inima acestui univers etern si central se gaseste neclintita Insula a Paradisului, centrul geografic al infinitului si lacasul Dumnezeului etern.
Inima universului ar trebui pusa in ghilimele, caci acea insula, desi insula e o metafora, este deasupra creatiei, Cosmos cum ii spunem noi. Havona cum ii zic ei.
Cele sapte universuri in evolutie, impreuna cu universul central si divin, sunt numite de noi, in general, marele univers; acestea sunt creatiile organizate si locuite in prezent. Ele sunt toate o parte a maestrului univers, care imbratiseaza de asemenea universurile spatiului exterior, nelocuite, dar aflate in curs de mobilizare.
DEITATEA poate fi personalizata ca Dumnezeu, fiind personala si supra-personala in moduri care nu-i sunt pe deplin inteligibile fiintei umane. Deitatea este caracterizata de calitatea unitatii - actuala sau potentiala - pe toate nivelele supra-materiale ale realitatii.
Suna "stiintific", nu? Mai pe gustul nostru actual. De asta am numit aceasta lucrare "Biblia Stiintifica".
Si e facuta sau dictata de aceeasi care au dictat si prima versiune. Mai precis au comandat prima versiune. Si ne indeamna in continuare sa asteptam salvarea de aiurea.

Deitatea functioneaza pe nivelele personal, pre-personal si supra-personal.
Deitatea totala este functionala pe urmatoarele sapte nivele:
1. Static- Deitate continuta in sine si existind in sine.
2. Potential- Deitate voindu-se pe sine si avindu-si scopul in sine.
4. Creativ- Deitate care se distribuie pe sine si se reveleaza in mod divin.
5. Evolutiv- Deitate expansiva prin sine si identificata cu creatura.
6. Suprem- Deitate care face experienta de sine si unifica creatura cu Creatorul. Deitate ce functioneaza pe primul nivel de identificare cu creatura in calitate de supra-controlor al spatio-timpului marelui univers si numita uneori suprematia Deitatii.
7. Ultim- Deitate proiectindu-se pe sine si transcendind spatio-timpul. Deitate omnipotenta, omniscienta, si omniprezenta. Deitate functionind la al doilea nivel de expresie al divinitatii unificate, ca supra-controlor eficient si ca sprijin al maestrului univers.
Nivelul finit al realitatii este caracterizat de viata creaturii si de limitarile temporal-spatiale. Realitatile finite pot sa nu aiba sfirsit, insa ele au intotdeauna un inceput - ele sunt create. Nivelul de Deitate a Suprematiei poate fi conceput ca o functiune in relatie cu existentele finite. Nivelul absonit al realitatii este caracterizat de lucruri si de fiinte lipsite de inceput si de sfirsit si prin transcenderea timpului si a spatiului. Absonitarii nu sunt creati; ei sunt exteriorizati - ei sunt, pur si simplu. Nivelul de Deitate a Ultimitatii implica o functiune relativa realitatilor absonite. Pe orisice parte a maestrului univers, ori de cite ori timpul si spatiul sunt transcense, un astfel de fenomen absonit este un act al Ultimitatii Deitatii.
Ati priceput? Daca da, bravo voua. Intentia este sa nu pricepeti. Ceea ce urmaresc autorii este sa va mai munciti citeva mii de ani si sa tot scrieti lucrari in care sa incercati sa dati explicatii.
Cum s-a facut si cu cealalta lucrare. Timp in care ei sa zburde "prin curte".
Nivelul absolut este lipsit de inceput, fara sfirsit, lipsit de timp si de spatiu. De exemplu: in Paradis timpul si spatiul nu exista; statutul temporal-spatial al Paradisului este absolut. Acest nivel este acela al Trinitatii, atins in mod existential de Deitatile Paradisului, insa acest al treilea nivel de expresie a Deitatii unificate nu este pe deplin unificat in modul experiential. Oricare ar fi momentul, locul si maniera in care functioneaza nivelul absolut al Deitatii, valorile si semnificatiile absolute ale Paradisului sunt manifeste. Deitatea poate fi existentiala ca in Fiul Etern, experientiala ca in fiinta Suprema, asociativa ca in Dumnezeul Septuplu, neimpartita ca in Trinitatea Paradisului.
Deitatea este sursa a tot ceea ce este divin. Deitatea este divina in mod caracteristic si invariabil, insa nu tot ceea ce este divin este neaparat Deitate, cu toate ca va fi coordonat cu Deitatea si va tinde catre o anumita faza a unitatii cu Deitatea - Spirituala, mentala sau personala.
DIVINITATEA este calitatea caracteristica, unificatoare si coordonatoare a Deitatii. Divinitatea este inteligibila creaturilor ca adevar, ca frumusete si ca bunatate. Ea isi gaseste corespondent in personalitate ca iubire, ca compasiune si slujire. Ea este revelata pe nivelele impersonale ca dreptate, ca putere si ca suveranitate.
Divinitatea poate fi perfecta - completa - ca pe nivelele existentiale si ale creatorilor, nivele ale perfectiunii paradisiace; sau poate fi relativa - nici perfecta, nici imperfecta - ca pe anumite nivele de relatii existential-experientiale ale Havonei.
Atunci cind incercam sa concepem perfectiunea in toate fazele si formele relativitatii, noi intilnim sapte tipuri posibile:
1. Perfectiunea absoluta sub toate aspectele.
2. Perfectiune absoluta in anumite faze si perfectiune relativa in toate celelalte aspecte.
3. Aspecte absolute, relative si imperfecte in diverse asociatii.
4. Perfectiune absoluta sub anumite aspecte, imperfectiune sub toate celelalte.
5. Perfectiune absoluta in nici o directie, perfectiune relativa in toate manifestarile.
6. Perfectiune absoluta in nici o faza, perfectiune relativa in unele, imperfecta in celelalte.
7. Perfectiune absoluta in nici un atribut, imperfectiune in toate.

Se mai indoieste cineva ca n-ar fi o lucrare stiintifica? Numai definitii si clasificari.
Distractiv este ca desi ne atrage atentia de gradul nostru de limitare, nu se dau indarat de a ne impuia capul cu "supercalifragilistic".
E din ce in ce mai clar ca vor sa ne impresioneze, sa "ne ia maul", sa nu mai avem replica, si daca nu ne impresioneaza, macar sa ne sperie.
Constiinta cosmica implica recunoasterea unei Cauze Prime, singura si unica realitate fara cauza.
Dumnezeu, Tatal Universal, functioneaza pe trei nivele de personalitate a Deitatii, nivele de valoare subinfinita si de expresie relativa a divinitatii:
1. Pre-personal- ca in serviciul fragmentelor Tatalui, precum Ajustorii Gindirii.
2. Personal- ca in experienta evolutiva a fiintelor create si procreate.
3. Supra-personal- ca in existenta exteriorizata a anumitor fiinte absonite si asociate.
Se refera la Creator in treime, tata, fiu si Sfint Duh,dar mai stiintific, trebuie sa "dea bine" ametitilor din prezent. Sa nu credeti ca nu exista aici adevaruri, dar sunt spuse alambicat. Si, poate, vom reusi sa descifram pina la final scopul acestor transmisii, asa redusi mintal cum suntem. Si trebuie sa recunoastem ca suntem destul de "saraci la minte".
DUMNEZEU este un simbol verbal desemnind toate personalizarile Deitatii.
Cuvintul Dumnezeu, asa cum il folosim noi, poate fi inteles:
Prin desemnare- ca Dumnezeu Tatal.
Prin context- ca atunci cind este folosit la discutarea unui nivel specific al deitatii sau al unei asocieri a deitatii.
Cind exista indoieli in ceea ce priveste interpretarea exacta a cuvintului Dumnezeu, ar fi de dorit sa se faca referire la persoana Tatalui Universal.
Termenul Dumnezeu denota intotdeauna personalitatea.
Cuvintul Deitate poate sa se refere sau nu la personalitati ale divinitatii.
In aceste capitole, cuvintul DUMNEZEU este folosit cu urmatoarele semnificatii:
1. Dumnezeu Tatal- Creator, Controlor si Sustinator. Prima Persoana a Deitatii.
2. Dumnezeu Fiul- Creator Coordonat, Controlor al Spiritului si Administrator Spiritual. Fiul Etern, a Doua Persoana a Deitatii.
3. Dumnezeu Spiritul- Actor Asociat, Integrator Universal, Dispensator al Mintii. Spiritul Infinit, a Treia Persoana a Deitatii.
Dau o fuga prin curte. Probabil ca s-au incurcat si autorii de atitea cuvinte alambicate.
4. Dumnezeu Supremul- Dumnezeul timpului si spatiului, in actualizare sau in evolutie.
Deitate personala realizind, in asociere, implinirea experientiala temporal-spatiala a identitatii creatura-Creator.
5. Dumnezeu Septuplul- Personalitate a Deitatii functionind efectiv oriunde in timp si in spatiu. Deitatile personale ale Paradisului si asociatii lor creatori, functionind inauntrul frontierelor universului central si dincolo de ele si personalizind puterea in calitate de Fiinta Suprema, pe primul nivel al creaturii la care se reveleaza, in timp si in spatiu, Deitatea unificatoare.
6. Dumnezeu Ultimul - Dumnezeu in curs de exteriorizare din supra-timp si din spatiul transcens. Al doilea nivel experiential la care se manifesta Deitatea unificatoare.
7. Dumnezeu Absolutul- Dumnezeu care experimenteaza valori supra-persona letranscense si semnificatii ale divinitatii transcense, acum existential ca Absolut al Deitatii.
Aceasta clasificare am dat-o asa de sanchi sa vedeti cita dreptate si cit bun simt au avut cei care, in limitarea lor, au folosit expresii ca: dumnezeu al neamului, dumnezeu al fiecarei persoane si chiar al mamei fiecaruia.
O mare parte a confuziei incercate de toate ordinele de fiinte, superioare si inferioare, in eforturile lor de a descoperi Infinitul-Tata, este inerenta posibilitatilor lor limitate de intelegere.
Primordialitatea absoluta a Tatalui Universal nu este evidenta pe nivelele subinfinite; prin urmare, probabil ca numai Fiul Etern si Spiritul Infinit cunosc cu adevarat Tatal in calitate de infinitate; pentru toate celelalte personalitati, un astfel de concept reprezinta exercitiul credintei.
Aici aveti dreptate si poate ca sunteti chiar in adevar, asa ca mai scutiti-ne ca notiuni care ne depasesc si ne vor depasi inca foarta multa vreme. Nu mai aruncati margaritare in gura cui nu trebuie. Continua lucrarea cu clasificari are realitatilor, pe care ar trebui deja sa le stim cu totii. Bineinteles exprimate bombastic.

Personalitatea este un nivel al realitatii deificate si se intinde de la nivelul muritor si median de activare mentala superioara a adoratiei si intelepciunii; ea trece prin nivelele morontial si spiritual, si ajunge pina la statutul de finalitate al personalitatii. Aceasta este ascensiunea evolutiva a personalitatii muritorilor si a personalitatii creaturilor de acest tip, insa universul mai comporta numeroase alte ordine de personalitati.
Dumnezeu si fiinta umana pot coexista intr-o personalitate unificata, asa cum e demonstrat atit de deplin in statutul actual al lui Cristos Mihail - Fiu al Omului si Fiu al lui Dumnezeu.
Asta ar trebui s-o stim demult. Partea din energia Fiu care s-a desprins pentru acest univers este Mihail, (cel ce este ca Dumnezeu) sau Manu sau Emanuel, sau Manuel. Depinde de limba celui care scrie.
Din aceasta energie manuelica se personalizeaza, cind este absolut necesar, o mica parte ce devine Fiul, si care fiind intrupat poarta un nume ca fiecare. La fiecare venire altul.
Si chiar "bucatica" ce se desprinde pentru a forma entitatea este alta, in functie de energiile necesare. Deci NU MAI ASTEPTATI A DOUA VENIRE asa cum credeti voi.
Aceste calitati ale realitatii universale sunt manifeste in experienta umana urantiana pe urmatoarele nivele:
1. Corpul. Organismul material sau fizic al omului. Mecanismul electrochimic viu de natura si origine animala.
2. Mintea. Mecanismul care gindeste, percepe si simte al organismului uman. Totalitatea experientei constiente si inconstiente. Inteligenta asociata vietii emotionale ridicinduse la nivelul spiritului prin adorare si intelepciune.
3. Spiritul. Spiritul divin care salasuieste in mintea omului - Ajustorul Gindirii. Acest spirit nemuritor este pre-personal - nu este o personalitate, cu toate ca este destinat sa devina o parte a personalitatii creaturii muritoare care va supravietui.
4. Sufletul. Sufletul omului este o dobindire experientiala. In masura in care o creatura muritoare alege sa faca voia Tatalui care este in ceruri, spiritul care locuieste in ea devine parintele unei noi realitati in experienta umana.. Mintea muritoare si materiala este mama acestei realitati emergente. Substanta acestei noi realitati nu este nici materiala, nici spirituala - ea este morontiala. Acesta este sufletul emergent si nemuritor destinat sa supravietuiasca mortii fizice si sa inceapa ascensiunea Paradisului.
5. Personalitatea. Personalitatea omului muritor nu este nici corp, nici minte, nici spirit; ea nu este nici sufletul. Personalitatea este singura realitate invarianta in experienta mereu schimbatoare a unei creaturi; iar ea unifica toti ceilalti factori asociati ai individualitatii. Personalitatea este darul unic conferit de Tatal Universal energiilor vii si asociate materiei, mintii si spiritului, si care supravietuieste odata cu supravietuirea sufletului morontial.
6. Morontia este un termen desemnind un vast nivel intermediar dintre material si spiritual. Ea poate desemna realitati personale sau impersonale, energii vii sau nevii. Urzeala tesaturii morontiei este spirituala; batatura ei este materiala.
Sigur nu ati inteles tot nici de aici. Se va rezolva dupa transcendere. Caci odata transcensi veti "pipai" voi insiva ce v-a mai ramas. In ceea ce priveste personalitatea si individualitatea noi le folosim exact invers. Dar asta n-ar fi o problema. Putem sa-i intelegem. Linistiti-va, nu va voi incarca cu toate bla-blaurile.

Ostirile serafice
Serafimii se claseaza infailibil si net in sapte grupe, dupa cum urmeaza:
1. Serafimii Supremi
2. Serafimii Superiori
3. Serafimii Supraveghetori
4. Serafimii administratori
5. Ajutoarele planetare
6. Slujitorii de tranzitie
7. Serafimii viitorului
Nu prea ar fi exact sa spunem ca un serafim oarecare este inferior unui inger din orice alt grup. Cu toate acestea, serviciul fiecarui inger este mai intii limitat la grupul clasificarii originare si naturale.
Fiintele umane gasesc uneori dificil sa inteleaga ca o aptitudine creata pentru o slujire de nivel superior nu implica neaparat capacitatea de a opera la nivele de servire relativ inferioare.
Omul incepe in viata ca un prunc neputincios; fiecare infaptuire omeneasca trebuie deci sa includa toate conditiile experientiale prealabile; serafimii nu trec prin aceasta viata preadulta - ei nu au copilarie. Ei sunt, cu toate acestea, creaturi experientiale.
Prin experienta si printr-un plus de educatie, ei pot spori patrimoniul lor de aptitudini divine si innascute, dobindind experimental competenta functionala intr-unul sau mai multe servicii serafice.
Dupa ce au fost imputerniciti, serafimii sunt atasati rezervelor grupului lor natural.

1. Serafimii Supremi
Acesti serafimi formeaza cel mai inalt dintre cele sapte ordine de ingeri revelati intr-un univers local. Ei opereaza in sapte grupuri, din care fiecare este strins asociat cu slujitorii ingeresti ai Corpului Serafic de Infaptuire.
a. Slujitorii Fiului Spirit.
Serafimii supremi din primul grup sunt angajati in serviciul inaltilor Fii si al fiintelor provenite din Spirit care locuiesc si lucreaza in universul local. Slujitorii ingeresti ai acestui grup servesc, de asemenea, pe Fiul Universului si pe Spiritul Universului, si sunt strins afiliati serviciului de informatii al Stralucitoarei Stele de Dimineata, seful executiv pentru univers al vointelor unite ale Fiului Creator si Spiritului Creativ.
Datorita atasarii lor pe linga inaltii Fii si inaltele Spirite, acesti serafimi se gasesc natural asociati unor vaste servicii de Avonali Paradisiaci, divinii descendenti ai Fiului Etern si ai Spiritului Infinit. Avonalii Paradisului sunt intotdeauna insotiti, in toate misiunile lor de control si de manifestare, de serafimi din acest ordin inalt si experimentat. Acestia din urma se consacra atunci organizarii si administrarii muncii speciale care tine de sfirsitul unei dispensatii planetare si de inaugurarea unei noi epoci; ei nu se ocupa insa de munca de eventuala judecare incidentala unei asemenea schimbari in dispensatie.
b. Asistentii de Manifestare.
Cind indeplinesc o misiune de manifestare Avonalii Paradisului, insa nu si Fiii Creator, sunt intotdeauna insotiti de un corp de 144 de asistenti de manifestare.
Acesti 144 de ingeri sunt conducatorii tuturor celorlalti slujitori proveniti din Fiu si din Spirit care se gasesc insarcinati cu o misiune de manifestare.
Pot exista legiuni de ingeri supuse comenzii unui Fiu al lui Dumnezeu incarnat printr-o manifestare planetara, insa toti acesti serafimi vor fi organizati si dirijati de cei 144 de asistenti de manifestare.
Mai inaltele ordine de ingeri, supernafimi si seconafimi pot, de asemenea, sa faca parte din ostirea asistentilor si, cu toate ca misiunile lor sunt distincte de cele ale serafimilor, toate activitatile lor vor fi coordonate de asistentii de manifestare.
Acesti asistenti de efuziune sunt serafimi impliniti; ei au trecut toti de cercurile Serafingtonului si au atins Corpul Serafic de Infaptuire. Dealtfel, ei au fost special antrenati sa faca fata dificultatilor si sa depaseasca crizele asociate manifestarilor Fiilor lui Dumnezeu pentru avansarea copiilor timpului.
Acesti serafimi au atins toti Paradisul si imbratisarea personala a celei de a Doua Surse-Centru, Fiul Etern. Serafimii doresc de asemenea, cu ardoare, sa faca parte din misiunile Fiilor incarnati, si sa fie atasati ca pazitori ai destinului muritorilor tarimului; acest din urma rol este cel mai sigur pasaport pentru Paradis, in timp ce asistentii de manifestare au indeplinit serviciul cel mai inalt al universului local printre serafimii impliniti care au atins Paradisul.
c. Consultantii Tribunalelor.
Acestia sunt serafimii consultanti si ajutoarele atasate tuturor ordinelor de judecata, de la consiliatori pina la tribunalele cele mai inalte ale tarimului. Aceste tribunale nu au drept scop emiterea unor sentinte punitive, ci mai degraba judecarea divergentelor autentice de opinie si decretarea supravietuirii eterne a muritorilor ascendenti.
Datoria consultantilor consta in a veghea ca toate aceste acuzatii impotriva creaturilor muritoare sa fie expuse cu justete si judecate cu milostenie. In aceasta munca, ei sunt strins asociati cu Inaltii Comisionari, ascendenti contopiti cu Spiritul si servind in universul local.
Consultantii serafici pe linga tribunale servesc foarte adesea ca aparatori ai muritorilor.
Noi nu vrem sa spunem ca a existat vreodata vreo tendinta de a fi nedrept fata de umilele creaturi ale tarimurilor, insa atunci cind dreptatea impune judecarea fiecarei greseli din ascensiunea catre perfectiunea divina, ingaduinta cere ca fiecare pas gresit sa fie judecat in acord cu natura creaturii si cu telul divin. Acesti ingeri sunt exponentii, prin cuvint si exemplu, ai elementului de milostenie inerent dreptatii divine - o echitate bazata pe cunoasterea faptelor subiacente ale motivatiilor personale si ale tendintelor rasiale. Ingerii acestui ordin servesc de la consiliile Printilor Planetari pina la tribunalele cele mai inalte ale universului local, in timp ce asociatii lor din Corpul Serafic de Desavirsire actioneaza pe tarimurile mai inalte ale Orvontonului, chiar si pe linga tribunalele Celor Imbatriniti de Zile de pe Uversa.
d. Orientatorii Universali.
Ei sunt prietenii fideli si sfatuitorii post-calificati ai tuturor creaturilor ascendente care fac o ultima pauza pe Salvington, in universul originii lor, pina in ajunul aventurii spirituale care li se prezinta in imensitatea suprauniversului Orvontonului. In aceste momente, multi ascendenti incearca un sentiment pe care muritorii pot sa-l inteleaga doar prin comparatie cu emotia umana a nostalgiei. In urma lor stau tarimurile de infaptuire cu care s-au obisnuit prin servire indelungata si prin implinire morontiala; in fata lor se ridica misterioasa sfidare a unui univers mai mare si mai vast. Orientatorii universali au sarcina de a inlesni pelerinilor ascendenti trecerea de la nivelele de serviciu universal deja dobindite la cele nedobindite inca.
Multi dintre absolventii de pe Serafington, membri ai Corpului Serafic de Desavirsire care sunt asociati cu acesti serafimi, se angajeaza intr-o predare intensiva in anumite scoli ale Salvingtonului consacrate pregatirii creaturilor Nebadonului pentru relatiile urmatoarei epoci a universului.
e. Consilierii de Invatare.
Acesti ingeri aduc un ajutor inestimabil corpului de invatare spirituala al universului local. Consilierii invatatori sunt secretari ai maestrilor tuturor ordinelor, de la Melchizedeki si de la Fiii Invatatori ai Trinitatii, pina la muritorii morontiali insarcinati sa-i ajute pe cei din specia lor, care ii urmeaza imediat pe scara vietii ascendente. Veti vedea pentru prima data acesti serafimi invatatori pe una dintre cele sapte lumi palat care inconjoara Jerusemul. Acesti serafimi devin aliati ai sefilor de divizii ai numeroaselor institutii ale universurilor locale, in care se educa si se instruieste. Ei sunt atasati, in mare numar, facultatilor celor sapte lumi de instruire a sistemelor locale, precum si celor de pe cele saptezeci de sfere educative ale constelatiilor. Aceste servicii se extind pina la lumile individuale. Chiar educatorii sinceri si devotati ai timpului sunt ajutati, si adesea insotiti, de acesti consilieri ai serafimilor supremi. A patra manifestare a Fiului Creator sub forma de creatura a avut loc sub infatisarea unui consilier invatator al serafimilor supremi ai Nebadonului.
f. Directorii de Desemnare.
Un corp de 144 de serafimi supremi este ales, din timp in timp, de ingerii care servesc pe sferele evolutive si arhitecturale locuite de creaturi. Acest corp formeaza consiliul ingeresc cel mai inalt pe orice sfera, si el coordoneaza fazele autonome de servicii si de afectari serafice. Acesti ingeri prezideaza toate adunarile serafice care tin de linia datoriei sau de apelul la adoratie.
g. Arhivarii.
Ei sunt cei care pastreaza oficial arhivele pentru serafimii supremi. Multi dintre acesti ingeri elevati sunt nascuti cu darurile lor pe deplin dezvoltate; altii s-au calificat pentru posturile lor de incredere si de responsabilitate straduindu-se cu sirg sa studieze si indeplinind cu fidelitate indatoriri similare in vreme ce erau atasati unor ordine mai umile sau mai putin incarcate de responsabilitati. Atentie!!!! Cuvintul inger este folosit cu sernsul de deitate nu cu sensul pe care il folosim noi, ca ierarhie cereasca.
Rezerve. Slujitorii Neatasati. Un mare numar de serafimi neatasati ai ordinului suprem sunt servitori care se autodirijeaza pe sferele arhitecturale si pe planetele locuite. Acesti slujitori satisfac de buna voie indicele diferential al solicitarii de servire a serafimilor supremi, constituind astfel rezerva generala a acestui ordin.
2. Serafimii Superiori
Numele de serafimii superiori le-a fost dat fara ca ei sa fie, in nici un sens, cantitativ superiori altor ordine de ingeri, ci pentru ca ei au in sarcina activitatile superioare ale unui univers local. Numerosi membri din primele doua grupuri ale acestui corp sunt serafimi de infaptuire, ingeri care au servit in toate fazele de pregatire si au preluat din nou o functie avansata ca indrumatori ai fiintelor din specia lor in sferele activitatilor lor de inceput. Fiind un univers tinar, Nebadonul nu are multi ingeri de ordinul acesta.
Serafimii superiori functioneaza in urmatoarele sapte grupe:
a. Corpul de Informare.
Acesti serafimi apartin statului major personal al lui Gabriel, Stralucitoarea Stea de Dimineata. Ei parcurg universul local culegind informatiile tarimurilor pentru guvernarea lui in consiliile Nebadonului. Ei sunt serviciul de informare al puternicelor ostiri conduse de Gabriel, in calitate de loctiitor al Fiului Maestru. Acesti serafimi nu sunt direct afiliati nici sistemelor, nici constelatiilor. Informatiile lor se scurg direct in Salvington, pe un circuit continuu, direct si independent. Serviciile de informare ale diverselor universuri locale pot avea, si au, intercomunicari, insa doar in interiorul unui anumit supraunivers dat. Exista o diferentiala de energie care separa efectiv treburile si operatiunile diverselor supraguverne. In general, un supraunivers nu poate comunica cu un altul decit prin mijloacele si dispozitivele camerei de compensare a Paradisului.
b. Vocea Milosteniei.
Milostenia este vocea dominanta a serviciului serafimilor si a slujirii ingerilor. Se cade, deci, sa existe un corp ingeresc care sa intruchipeze, intr-un chip special, milostenia. Acesti serafimi sunt adevaratii slujitori milostivi ai universurilor locale. Ei sunt indrumatorii inspirati care intretin impulsurile superioare si emotiile cele mai sacre ale oamenilor si ingerilor. Directorii acestor legiuni sunt, de acum, intotdeauna serafimi de implinire deoarece sunt, de asemenea, pazitori calificati ai destinului uman; altfel spus, fiecare cuplu ingeresc a calauzit cel putin un suflet de origine animala pe parcursul vietii sale umane, apoi a traversat cercurile Serafingtonului si a fost inrolat in Corpurile Serafice de Desavirsire.
c. Coordonatorii Spiritului.
Serafimii superiori ai celui de-al treilea grup isi au baza pe Salvington, insa opereaza in universul local si in toate locurile in care pot aduce servicii fructuoase. Desi sarcinile lor sunt esential spirituale si prin urmare dincolo de intelegerea reala a mintii umane, voi veti intelege cu toate acestea, intr-o oarecare masura, slujba lor pe linga muritori daca explicam ca li s-a incredintat acestor ingeri sarcina de a pregati pe ascenderii de pe Salvington pentru ultimul lor tranzit in universul local - trecerea de la nivelul morontial cel mai inalt la statutul de fiinta spirituala nou nascuta.
d. Invatatorii Asistenti.
Invatatorii asistenti sunt ajutoarele si asociatii tovarasilor lor serafimi, consilierii de invatare. Ei sunt, de asemenea, in contact individual cu vastele institutii educative ale universului local si, in special, cu planul septuplu de instruire pus in aplicare pe lumile palat ale sistemelor locale. Un minunat corp al acestui ordin de serafimi functioneaza pe Urantia pentru a sustine si a face sa progreseze cauza adevarului si a dreptatii.

e. Transportorii.
Toate grupurile de spirite slujitoare isi au corpurile lor de transport, ordine ingeresti consacrate serviciului de transportare a acelor personalitati care sunt incapabile sa calatoreasca singure de pe o sfera pe alta. Serafimii superiori ai celui de al cincilea grup isi au sediul instalat pe Salvington si servesc ca strabatatori ai spatiului pentru a merge in sediul universului local sau pentru a pleca de acolo. Ca si alte subdiviziuni de serafimii superiori, unele au fost create ca atare, iar altele s-au ridicat din grupuri inferioare sau mai putin inzestrate. Serafimii au o „rezerva de energie” pe deplin adecvata nevoilor universului local si chiar celor ale suprauniversului, insa ei nu pot niciodata sa reziste exigentelor energetice impuse de o calatorie atit de lunga ca aceea de pe Uversa pe Havona. Un traseu atit de epuizant necesita puterile speciale ale unui seconafim primar, calificat pentru transporturi. Transportorii se incarca cu energie pentru calatorie atunci cind sunt in tranzit, si isi recapata puterea lor personala la sfirsitul calatoriei. Nici chiar pe Salvington, muritorii ascendenti nu poseda forme personale de tranzit. Ascenderii trebuie sa recurga la transporturile serafice pentru a inainta de la o lume la alta atita timp cit nu au trecut de ultimul somn de odihna de pe cercul intern al Havonei urmat de trezirea eterna in Paradis. Dupa aceea, nu veti mai depinde de ingeri pentru a va transporta din univers in univers.
Transportorii ajuta pe oricine, de orice nivel care lucreaza si traieste in Creatie, sau Cosmos. Numai absolventii Cosmosului si cei care si-au terminat serviciul pot pleca singuri. Asta pentru ca energiile din sfera divina, numita de noi Opal, sunt mult superioare celor din Cosmos si obosesc entitatile care sunt in serviciu sa le tot asume si sa le lase.
In aceste momente nu puteti intelege asta dar , dupa transcendere, veti intelege prin proprie experienta.
Clasificarea asta este corecta. Am postat-o ca sa vedeti cit sunteti de ajutati si supravegheati sa nu va mai vaitati ca sunteti singuri si nimeni nu ava ajuta. Dar nu va e necesara multa vreme. Nici in dimensiunea 5 nu va trebuie . Veti auzi de ei sporadic si fara amanunte.
3. Serafimii Supraveghetori
Acest ordin de ingeri universali, multilaterali, este angajat exclusiv in serviciul constelatiilor. Acesti slujitori iscusiti isi instaleaza cartierele generale pe capitalele constelatiilor, insa opereaza pe tot cuprinsul Nebadonului, in beneficiul tarimurilor care le sunt incredintate.
a.Asistentii Supraveghetori.
Primul ordin de serafimi supraveghetori este desemnat pentru munca colectiva a Parintilor Constelatiilor si ii asista intotdeauna in mod eficient pe cei Preainalti. Serafimii se ocupa, in primul rind, de unificarea si stabilizarea unei constelatii intregi.
b. Previzionarii Legilor.
Fundamentul intelectual al dreptatii este legea, iar intr-un univers local legea isi are originea in adunarile legislative ale constelatiilor. Aceste corpuri deliberative codifica si promulga oficial legile fundamentale ale Nebadonului, legi care au drept scop sa procure unei intregi constelatii maximul de coordonare compatibila cu politica stabilita si sa nu incalce liberul arbitru moral al creaturilor personale. Serafimii supraveghetori ai celui de al doilea ordin au datoria de a aduce inaintea legislatorilor constelatiilor o previziune asupra modului in care o ordonanta propusa ar afecta viata creaturilor inzestrate cu liber arbitru. Ei sunt bine calificati pentru a indeplini acest serviciu, datorita lungii lor experiente in sistemele locale si pe lumile locuite. Acesti serafimi nu incearca sa favorizeze in mod special un grup sau altul, insa ei apar in fata legislatorilor celesti pentru a vorbi in numele celor care nu pot sa se prezinte pentru a se exprima personal. Muritorii insisi pot contribui la evolutia legii universale, caci acesti serafimi descriu pe deplin si fidel, nu atit dorintele tranzitorii si constiente ale oamenilor, cit mai degraba adevaratele aspiratii ale omului interior, ale sufletului morontial evoluind al muritorilor materiali pe lumile spatiului.
c. Arhitectii Sociali.
De la planetele individuale pina la lumile educative morontiale, acesti serafimi lucreaza la infrumusetarea tuturor contactelor sociale sincere si la favorizarea evolutiei sociale a creaturilor universului. Ei sunt ingerii care incearca sa lipseasca de orice caracter artificial asocierile de fiinte inteligente, straduindu-se in acelasi timp sa usureze interasocierile de creaturi volitive pe baza unei adevarate intelegeri de sine si a unei stime reciproce sincere. Arhitectii sociali fac tot ceea ce este in puterea lor si in domeniul lor pentru a reuni indivizi care se asemana si a forma pe pamint grupuri de lucru eficiente si agreabile. Astfel de grupuri s-au pomenit uneori reasociate pe lumile palat pentru a continua fructuoasele lor servicii. Insa acesti serafimi nu isi ating intotdeauna scopurile; ei nu reusesc intotdeauna sa adune laolalta pe cei care ar forma grupul ideal pentru a atinge un obiectiv dat sau pentru a implini un scop determinat. Atunci trebuie sa utilizeze tot ce-i mai bun din materialul disponibil. Acesti ingeri isi continua slujba pe lumile palat si pe lumile morontiale superioare. Ei se ocupa de orice initiativa privitoare la progresul pe lumile palat si care intereseaza mai mult de trei persoane. Cind este vorba de numai doua fiinte, ele sunt considerate ca operind pe baza casatoriei, a complementului sau a asocierii, insa atunci cind trei sau mai multe fiinte sunt grupate pentru un serviciu, ele constituie o problema sociala si cad, in consecinta, sub jurisdictia arhitectilor sociali.
d. Sensibilizatorii de Etica.
Acesti serafimi au drept misiune intretinerea si promovarea in creaturi a aprecierii crescatoare a moralitatii relatiilor dintre persoane, caci aceasta este saminta si secretul cresterii continue si cu buna stiinta a societatilor si guvernelor umane sau supraumane. Acesti serafimi care pun la locul ei aprecierea etica, opereaza in toate circumstantele de timp si de loc in care pot sa isi aduca serviciul, fie in calitate de consilieri voluntari pe linga conducatorii planetari, fie in calitate de instructori de schimb pe lumile educative ale sistemelor.
f. Arhivarii.
Serafimii superiori de al saselea ordin actioneaza ca arhivari speciali ai treburilor constelatiilor. Un corp numeros si eficient al acestora functioneaza pe Edentia, cartierul general al constelatiei Norlatiadekului, caruia ii apartin sistemul si planeta voastra.
g. Rezervele. Rezervele generale ale serafimilor supraveghetori sunt mentinute pe sediile constelatiilor. Acesti ingeri tinuti in rezerva nu sunt, in nici un sens, inactivi; multi dintre ei servesc in calitate de ajutori mesageri pe linga conducatorii constelatiilor.
4. Serafimii administratori
Serafimii celui de al patrulea ordin sunt desemnati pentru indatoririle administrative ale sistemelor locale. Ei sunt nativi ai capitalelor sistemice, insa stationati in mare numar pe lumile palat, pe sferele morontiale si pe lumile locuite. Serafimii de al patrulea ordin sunt inzestrati, in mod natural, cu calitati administrative exceptionale. Ei ajuta cu competenta pe directorii diviziilor subalterne guvernului universal al Fiului Creator, si se ocupa in principal de treburile sistemelor locale si ale lumilor care le compun.
Ei sunt organizati pentru a servi in felul urmator:
Asistentii Administrativi. Acesti serafimi foarte capabili sunt asistentii imediati ai unui suveran al sistemului, un Fiu Lanonandek primar. Ei sunt ajutoare inestimabile in executarea detaliilor complicate ale activitatii statului major in sediul sistemului. Ei servesc, de asemenea, ca agenti personali ai conducatorilor sistemului, mergind si venind, in mare numar, intre capitala, diversele lumi de tranzitie si planetele locuite, executind numeroase mandate pentru bunastarea sistemului si in interesul fizic si biologic al lumilor sale locuite. Aceeasi administratori serafici sunt, de asemenea, atasati guvernelor conducatorilor lumilor, Printi Planetari. Intr-un univers dat, majoritatea planetelor se gasesc plasate sub jurisdictia unui Fiu Lanonandek secundar, insa pe anumite lumi, cum ar fi Urantia, planul divin a esuat.
In caz de tradare a unui Print Planetar, acesti serafimi sunt atasati administratorilor provizorii Melchizedeki si succesorilor lor in autoritatea planetara.
Prezentul sef in exercitiu pe Urantia este ajutat de un corp de o mie de serafimi ai acestui ordin foarte inzestrat.
Calauzele justitiei. Sunt ingerii care prezinta rezumatul marturiilor referitoare la bunastarea eterna a oamenilor si a ingerilor atunci cind asemenea chestiuni ajung sa fie pledate in fata tribunalelor unui sistem sau ale unei planete. Ei pregatesc expuneri pentru toate audierile preliminare implicind supravietuirea muritorilor, si aceste expuneri sunt apoi purtate impreuna cu dosarul cazului in fata tribunalelor superioare ale universului si suprauniversului.
Daca justificarea unei supravietuiri este indoielnica, apararea cazului este pregatita de acesti serafimi care inteleg perfect toate detaliile caracteristice ale fiecarui cap de acuzare formulat de administratorii justitiei universului. Acesti ingeri nu au drept misiune sa invinga sau sa intirzie dreptatea, ci mai degraba sa vegheze ca justitia sa fie aplicata cu o ingaduinta generoasa si cu o echitate desavirsita tuturor creaturilor.
Acesti serafimi sunt adesea in functiune pe lumile locale, prezentindu-se de obicei in fata trio-urilor de arbitri ale comisiilor de consiliere - tribunalele judecind neintelegerile minore. Dintre cei care au servit la un moment dat in calitate de calauze ale justitiei in lumile inferioare, multi apar mai tirziu in calitate de Voci ale Milosteniei pe sferele superioare si pe Salvington.
Pe parcursul rebeliunii lui Lucifer in Satania, foarte putine dintre calauzele justitiei au fost pierdute, insa mai mult de un sfert din ceilalti serafimi administratori si din ordinele inferioare ale slujitorilor serafici au fost derutati si amagiti de sofismele unei libertati personale neinfrinate.
Interpretii Cetateniei Cosmice. Cind ascenderii au terminat instruirea lor pe lumile palat, primul stadiu de ucenicie a studentilor in cariera universala, lor le este permis sa se bucure de satisfactiile trecatoare ale unei maturitati relative, cetatenia pe capitala sistemului. Desi atingerea fiecarui tel ascendent constituie un succes faptic, aceste scopuri nu sunt, intr-un sens mai larg, decit borne pe lunga cale urcind catre Paradis.
Oricit de relative ar fi aceste succese, nu se refuza niciodata unei creaturi evolutive satisfactia completa, dar efemera, de a fi atins un tel. Din timp in timp, in ascensiunea catre Paradis exista o pauza, un scurt ragaz sa-ti tragi sufletul, pe durata caruia orizonturile universului sunt nemiscate, statutul creaturii este stationar, iar personalitatea gusta dulceata implinirii scopului.
Prima dintre aceste perioade in cariera unui muritor ascendent are loc pe capitala unui sistem local. Pe parcursul acestei pauze, ca cetateni ai Jerusemului, voi veti incerca sa exprimati, prin viata voastra de creatura, lucrurile pe care le-ati dobindit pe parcursul celor opt experiente vitale precedente, imbratisind Urantia si cele sapte lumi palat.
Interpretii serafici de cetatenie cosmica indruma pe noii cetateni ai capitalelor sistemului si le invioreaza aprecierea responsabilitatilor unui guvern al universului. Acesti serafimi sunt, de asemenea, strins asociati cu Fii Materiali in administrarea acestor sisteme atunci cind descriu responsabilitatea si moralitatea cetateniei cosmice muritorilor materiali pe lumile locuite.
Stimulatorii Moralitatii. Pe lumile palat, veti incepe sa invatati sa va guvernati voi insiva spre avantajul tuturor celor interesati.
Mintea voastra invata cooperarea, astfel incit sa faca planuri cu alte fiinte, mai intelepte. In cartierele generale ale sistemelor, maestrii serafici vor stimula si mai mult pretuirea de catre voi a moralitatii cosmice - interactiunile libertatii si ale loialitatii. Ce este loialitatea? Este fructul unei aprecieri inteligente a fraternitatii universale. Nu s-ar putea sa iei atita de mult si sa nu se dea nimic. Pe masura ce va ridicati pe scara personalitatii, veti invata mai intii sa fiti loiali, apoi sa iubiti, apoi sa fiti filiali, iar apoi puteti fi liberi; inainte de a fi devenit un finalitar, inainte de a fi atins perfectiunea loialitatii, nu veti putea realiza, prin voi insiva, finalitatea libertatii. Acesti serafimi va invata fecunditatea rabdarii: ei va invata ca stagnarea conduce la o moarte sigura, insa ca si cresterea prea rapida echivaleaza, de asemenea, cu o sinucidere. Progresul in lumile morontiale si spirituale este similar, insa intotdeauna dirijat in sus, si el are loc la fel de lent si in stadii la fel de gradate. Stimulatorii de moralitate descriu lumilor locuite viata muritoare ca un lant neintrerupt format din numeroase zale. Sederea voastra scurta pe Urantia, sfera copilariei fiintei muritoare, nu este decit o singura veriga, prima din lungul lant care se intinde pe parcursul universurilor si de-a lungul epocilor eterne. Nu este vorba atit de mult de ceea ce invatati in aceasta prima viata; experienta trairii acestei vieti este de mare importanta. Chiar si munca in aceasta lume, oricit ar fi ea de importanta, nu este tot atit de importanta ca modul in care faceti aceasta munca.
O viata de dreptate nu aduce o rasplata materiala, ci o satisfactie profunda - o constiinta a dobindirii - care transcende orice remuneratie materiala imaginabila.
Cheile imparatiei cerurilor sunt: sinceritatea, mai multa sinceritate, si o si mai mare sinceritate. Toti oamenii poseda aceste chei. Oamenii se servesc de ele - isi ridica statutul lor spiritual - prin decizii, mai multe decizii, si prin si mai multe decizii. Alegerea morala cea mai inalta este aceea a celei mai inalte valori posibile si intotdeauna - in fiecare sfera si in toate sferele - ea este alegerea de a face voia lui Dumnezeu. Daca un om efectueaza aceasta alegere, el este mare, chiar daca nu este decit cel mai umil cetatean al Jerusemului sau chiar cel mai insignifiant muritor de pe Urantia.
Transportorii. Sunt serafimii transportori care opereaza in sistemele locale.
In Satania, sistemul vostru, ei transporta pasageri care provin din Jerusem sau il au drept destinatie, si servesc, de asemenea, in calitate de transportori interplanetari.
Rar trece vreo zi fara ca un serafim transportator al Sataniei sa nu depuna pe tarmurile Urantiei un vizitator student sau vreun alt calator de natura spirituala sau semispirituala.
Satania este Calea Lacteeiar Jerusemul - cuvint care ne scirbeste -este capitala Sataniei dar e si distractiv. Jerusalimul este capitala ingerilor satanisti, Faaain! Observati ca vor sa "ni-i bage din nou pe git" pe satanici. Mai ales ca noi suntem cu mentalul redus, sunt siguri ca asta vom face. Vai saracul omul prost, bun odor la casa a fost!! Aceeasi strabatatori ai spatiului va vor transborda intr-o buna zi de pe o lume pe alta dintre diversele lumi ale grupului sediu al sistemului, iar atunci cind lucrarea voastra pe Jerusem se va fi sfirsit, ei va vor purta inainte pina pe Edentia. Insa in nici un fel nu va vor transporta inapoi pe lumea originii voastre umane. Un muritor nu se intoarce niciodata pe planeta sa natala pe parcursul dispensatiei existentei sale temporale, iar daca ar trebui sa se intoarca in cursul unei dispensatii ulterioare, el ar fi insotit de un serafim din grupul transportor al sediului universului. Arhivarii. Acesti serafimi sunt pastratori ai triplelor arhive ale sistemelor locale. Templul arhivelor pe capitala unui sistem este o structura unica, o treime materiala, construita din metale si cristale luminoase, o treime morontiala, fabricata printr-o legatura de energie materiala si spirituala, dar in afara cimpului de perceptie umana, si o treime spirituala.
Arhivarii acestui ordin conduc si intretin acest triplu sistem de arhivare. Muritorii ascendenti incep sa consulte arhivele materiale, Fiii Materiali si fiintele superioare de tranzitie le consulta pe cele ale salilor morontiale, in timp ce serafimii si personalitatile spirituale superioare ale tarimului citesc cu grija analele sectiunii spiritului.
Rezervele. Serafimi administratori ai corpului de rezerva a Jerusemului petrec o mare parte din timpul lor de asteptare intretinind relatii sociale de camaraderie spirituala cu ascenderii muritori care tocmai au sosit din diversele lumi ale sistemului - absolventii acreditati ai lumilor palat. Una dintre placerile sederii voastre pe Jerusem, pe parcursul perioadelor voastre de vacanta, va fi sa va intilniti si sa stati de vorba cu acesti serafimi din corpul de rezerva, care au calatorit atit de mult si care au trecut prin atit de multe experiente. Tocmai aceste relatii amicale de felul acesta sunt cele care fac o capitala sistemica atit de draga muritorilor ascendenti.
Pe Jerusem veti gasi pentru prima data Fii Materiali, ingeri si pelerini ascendenti interasociati. Se vad aici infratindu-se fiinte pe deplin spirituale si semispirituale cu indivizi care tocmai se desprind din existenta materiala. Formele muritoare sunt aici atit de modificate, iar cimpurile reactiilor umane la lumina sunt atit de intinse, incit toti se pot bucura de recunoasterea reciproca si de intelegerea compatimitoare a personalitatii lor. Nu luati in considerare numele aiuristice pe care le folosesc. Sunt praf in ochi. E vorba despre galaxii. In galaxii intilnim fiio materiali. Fiu al Tatalui apare prima data in galaxie. Pe planete gradul conducatorilor planetari e mai mic.