"Biblia stiintifica" - Partea III de Anonim publicat la 05.04.2014
"Biblia stiintifica" - Partea III
Printii Planetari
DESI apartin ordinului Fiilor Lanonandeki, Printii Planetari sunt atit de specializati in serviciullor incit sunt in general considerati ca un grup distinct. Dupa ce au fost atestati de catre Melchizedeki ca Lanonandeki secundari, acesti Fii ai universului local sunt atasati rezervelor ordinului lor din sediul constelatiei. De acolo, ei primesc diverse sarcini de la Suveranii Sistemului, si in cele din urma sunt desemnati ca Printi Planetari si trimisi ca sa guverneze lumile locuite aflate in evolutie.
Atunci cind are loc atasarea unui sef unei planete date, decizia unui Suveran de Sistem este declansata de o cerere a Purtatorilor Vietii reclamind un sef administrativ pentru o lume unde ei au stabilit viata si au dezvoltat fiinte evolutive inteligente.
Toate planetele locuite de creaturi evolutive muritoare se vad incredintate unui sef planetar al acestui ordin de filiatie.
1. Misiunea Printilor
a. Printul Planetar si fratii sai asistenti reprezinta (facind abstractie de incarnare) forma personalizata prin care Fiul Etern al Paradisului poate sa vina cit se poate de aproape de umilele creaturi ale timpului si ale spatiului.
Este adevarat ca Fiul Creator atinge creaturile tarimurilor prin spiritul sau, insa Printii Planetari reprezinta cel din urma ordin personal al Fiilor din seria care se extinde din Paradis pina la copiii oamenilor.
Spiritul Infinit ajunge foarte aproape de oameni in persoana pazitorilor destinului si a altor fiinte ingeresti.
Tatal Universal traieste in om prin prezenta personala a Veghetorilor de Mister.
Printul Planetar reprezinta insa ultimul efort al Fiului Etern si al Fiilor sai de a se apropia de voi.
Pe o lume nou locuita, Printul Planetar este singurul reprezentant a carui divinitate este completa. El este efectiv provenit din Fiul Creator (urmasul Tatalui Universal si al Fiului Etern) si din Divina Slujitoare (Fiica Spiritului Infinit din universul local).
b. Printul unei planete recent locuite este inconjurat de un corp loial de ajutoare si de asistenti, si de un mare numar de spirite slujitoare. Dar corpul conducator al unei lumi nou locuite trebuie sa apartina ordinelor inferioare ale administratorilor sistemului pentru a putea fi compatimitori si intelegatori in ceea ce priveste problemele si dificultatile planetare, iar tot acest efort de a oferi lumilor evolutive un guvern plin de compasiune implica riscul sporit ca personalitatile sale aproape umane s-ar putea rataci in inaltarea propriei personalitati.
c. Datorita faptului ca sunt intru totul singuri in calitate de reprezentanti ai divinitatii pe planetele individuale, acesti Fii sunt supusi unei severe incercari, iar Nebadonul a suferit din nefericire mai multe rebeliuni. Creatia Suveranilor Sistemici si a Printilor Planetari comporta personalizarea unui concept care s-aindepartat din ce in ce mai mult de Tatal Universal si de Fiul Etern.
Primejdia de a pierde simtul proportiilor propriei tale importante se mareste, si sporesc si riscurile de a vedea treptele inferioare incapabile sa priceapa cum se cuvine valoarea si relatiile numeroaselor ordine de fiinte divine, precum si ierarhia autoritatii lor.
Faptul ca Tatal nu este personal prezent in universurile locale impune deopotriva tuturor acestor Fii o anumita incercare a credintei si a loialitatii.
d. Este totusi ceva rar ca printii planetari ai acestor lumi sa esueze in misiunea lor de organizare si de administrare a sferelor locuite, iar reusita lor usureaza treptat misiunile ulterioare ale Fiilor Materiali, care vin sa implanteze formele superioare ale vietii creaturilor pe oamenii primitivi ai lumilor. Guvernarea lor contribuie, de asemenea, foarte mult la pregatirea planetelor pentru Fiii Paradisiaci ai lui Dumnezeu, care vor veni ulterior sa judece lumile si sa inaugureze dispensatii succesive.
2. Administrarea planetara
a. Toti Printii Planetari sunt plasati sub jurisdictia administrativa universala a lui Gabriel, seful executiv al lui Mihail, cu toate ca, in ceea ce priveste autoritatea imediata, ei sunt supusi unor ordine executive ale Suveranilor de Sisteme.
b. Printii Planetari pot in orice moment sa ceara sfatul Melchizedekilor, stravechii lor instructori si mentori, dar ei nu sunt in mod arbitrar siliti sa recurga la acest ajutor, si, daca asemenea ajutor nu este cerut de buna voie, Melchizedekii nu intervin in administrarea planetara. Acesti conducatori ai unei planete pot astfel sa se prevaleze de sfatul celor douazeci si patru de consilieri reuniti provenind din lumile de manifestare ale sistemului.
In Satania, acesti consilieri sunt astazi cu totii nativi ai Urantiei. Si exista, de asemenea, in sediul constelatiei, un consiliu analog de saizeci de membri, si ei alesi dintre fiintele evolutive ale tarimurilor.
c. Guvernarea planetelor evolutive este in principal autocratica la inceputurile instabile ale carierei lor.
Printii Planetari organizeaza grupurile lor specializate de asistenti recrutindu-i din corpul lor de ajutoare planetare. Ei sunt inconjurati in general de un consiliu suprem de doisprezece membri, alesi in chip variabil si divers constituiti pe diferitele lumi.
Un Print Planetar poate, de asemenea, sa fie ajutat de o multime de membri din cel de-al treilea ordin al grupului sau de filiatie, si uneori, pe anumite lumi, de catre un asociat din propriul lui ordin, un Lanonandek secundar.
d. Intregul Stat major al unui sef planetar este in intregime compus din personalitati ale Spiritului Infinit, din anumite tipuri de fiinte superioare evoluate si din muritori ascendenti venind din alte lumi. El comporta in medie o mie de persoane, si pe masura ce planeta progreseaza, numarul de ajutoare ale cestui corp se poate ridica pina la cinci mii sau chiar mai mult.
e. Natura, organizarea si administrarea planetelor sunt foarte variabile, dar ele sunt toate prevazute cu tribunale de justitie.
Sistemul judiciar al unui univers local incepe cu tribunalele unui Print Planetar, care sunt prezidate de un membru al statului sau major personal. Decretele acestor curti reflecta o atitudine foarte parinteasca si discretionara.
Pentru toate problemele care depasesc reglementarea locuitorilor planetei, este posibil sa se faca apel la tribunalele superioare.
f. Comisiile voiajore de conciliatori servesc si completeaza tribunalele planetare. Controlorii fizici si spirituali sunt supusi verdictelor conciliatorilor , insa nici o sentinta nu este niciodata pusa in mod arbitrar in executare fara consimtamintul Tatalui Constelatiei, deoarece "Preainaltii domnesc in imparatiile oamenilor."
g. Controlorii si transformatorii afectati planetelor pot, de asemenea, sa colaboreze cu ingeri si cu alte ordine de fiinte celeste, facindu-le pe aceste din urma personalitati vizibile creaturilor muritoare.
Cu ocazii speciale, ajutoarele serafice si chiar si Melchizedekii pot deveni vizibili pentru locuitorii lumilor evolutive, si chiar fac acest lucru. Motivul principal pentru a-i aduce pe ascenderii muritori din capitala sistemului si de a-i integra in statul-major al Printului Planetar este de a inlesni comunicarile cu locuitorii tarimului.
3. Statul-major corporal al Printului
a. Cind un Print Planetar pleaca pe o lume tinara, el duce in general cu el un grup de ascendenti voluntari, care vin din sediul sistemului local. Acesti ascendenti il insotesc pe Print pentru a-l sfatui si a-l ajuta in munca de ameliorare initiala a rasei. Acest corp de ajutoare materiale constituie legatura dintre print si rasele lumii.
Caligastia, Printul Urantiei, dispunea de un corp de o suta de ajutoare de acest ordin.
b. Acesti asistenti morontiali voluntari sunt cetateni ai capitalei unui sistem, si nici unul dintre ei nu s-a contopit cu Ajustorul sau interior. In timp ce se reintorc temporar la o stare materiala anterioara, Ajustorii lor pastreaza statutul rezidential al sediului sistemic.
c. Purtatorii Vietii, arhitectii formei, furnizeaza acestor voluntari noi corpuri fizice pe care le ocupa in timpul sederii lor planetare. Aceste forme de personalitate sunt scutite de bolile obisnuite ale tarimurilor, dar, ca si corpurile morontiale primitive, ele sunt supuse anumitor accidente de natura mecanica.
d. Statul-major corporal al printului este in general retras de pe planeta cu ocazia judecatii urmatoare, in momentul sosirii celui de-al doilea Fiu pe sfera. Inainte de a pleca de acolo, membrii sai isi incredinteaza de obicei sarcinile urmasilor lor comuni si anumitor nativi superiori voluntari.

Pe lumile unde ajutoarele printului au avut permisiunea de a se impreuna cu membrii grupurilor superioare ai raselor autohtone, urmasii lor, in general, i-au succedat.
e. Acesti asistenti ai Printului Planetar se imperecheaza rar cu rasele lumilor, insa ei se impreuneaza intotdeauna intre ei.
Doua clase de fiinte rezulta din aceste uniuni: tipul primar de creaturi mediene, precum si anumite tipuri inaltate de fiinte materiale care ramin atasate statului-major al printului, dupa ce parintii lor au plecat cu ocazia sosirii lui Adam si a Evei.
Acesti copii nu se impreuneaza cu rasele muritoare, decit in anumite cazuri de urgenta, si atunci la ordinul Printului Planetar. In acest caz, copiii lor - nepotii membrilor statului-major corporal - se bucura de acelasi statut ca si rasele superioare ale vremii si ale generatiei lor.
Toti urmasii acestor asistenti semimateriali ai Printului Planetar sunt locuiti de Ajustori.
f. La sfirsitul dispensatiei printului, cind vine vremea ca "statul-major de reversiune" sa fie retrimis in sediul sistemului pentru a-si relua cariera catre Paradis, acesti ascendenti se prezinta la Purtatorii Vietii pentru a li se restitui corpul lor material.
Ei intra in somnul lor de tranzitie, din care se trezesc eliberati de hainele lor muritoare de piele si reimbracati cu forme morontiale, gata pentru transportul serafic de reintoarcere catre capitala sistemului, unde Ajustorii detasati de ei ii asteapta. Ei sunt in intirziere cu o intreaga dispensatie fata de clasa lor de pe Jerusem, insa au dobindit o experienta unica si extraordinara, un capitol rar in cariera unui ascender muritor.
4. Cartierul general si scolile planetare
a. Statul-major corporal al printului organizeaza devreme scoli planetare de educatie si de cultura, unde este instruita elita raselor evolutive, si de unde este apoi trimisa catre popoarele lor pentru ca ele sa fie invatate aceste moduri mai bune de actiune. Aceste scoli ale printului sunt situate in cartierul general material al planetei.
b. O mare parte a muncii fizice legate de stabilirea orasului-sediu este indeplinita de statul-major corporal. Aceste orase-sediu, sau colonii primitive ale Printului Planetar, sunt foarte diferite de ceea ce si-ar putea imagina un muritor al Urantiei. In comparatie cu cele ale epocilor mai tirzii, ele sunt simple, caracterizate prin ornamente minerale si printr-o constructie materiala relativ avansata. Toate acestea se deosebesc de regimul adamic centrat in jurul unui cartier general al gradinilor, de unde Adamii isi urmeaza opera lor in favoarea raselor in timpul celei de-a doua dispensatii a Fiilor universului.
c. La instalarea cartierului general pe lumea voastra, fiecare locuinta omeneasca era inconjurata de vaste tinuturi. Triburile indepartate continuau sa se dedice vinatului si cautarii hranei, in timp ce, in scolile Printului, elevii si profesorii erau cu totii agricultori si horticultori. Aici timpul era in mod egal divizat pentru urmatoarele munci:
1. Munca fizica. Cultivarea solului asociata cu construirea si decorarea caselor.
2. Activitatile sociale. Reprezentatiile teatrale si gruparile culturale.
3. Aplicatia educationala. Instruirea individuala in raport cu invatatura grupului familial, completata de o pregatire specializata de clasa.
4. Educatia profesionala. Scoli de casnicie si de reformare a caminului, scoli aplicative de arta si de meserii, precum si clase formatoare de instructori.
5. Cultura spirituala. Fraternitatea maestrilor, iluminarea grupurilor de copii si a tinerilor, precum si pregatirea copiilor indigeni adoptati ca misionari pe linga poporul lor. Un Print Planetar nu este vizibil pentru fiintele muritoare; faptul de a crede in reprezentarile pe care le fac asupra lui fiintele semimateriale ale statului sau major, reprezinta o proba de credinta. Aceste scoli de cultura si de educatie sunt insa bine adaptate la nevoile fiecarei planete; o vie si laudabila intrecere se dezvolta curind printre rasele omenesti in eforturile lor de a se face admise in aceste diverse institutii de invatamint. Pornind de la acest centru mondial de cultura si de realizare, o influenta inaltatoare si civilizata iradiaza progresiv toate popoarele si transforma lent, dar sigur, rasele evolutive. Intre timp, copiii educati si spiritualizati ai popoarelor invecinate, care au fost adoptati si instruiti in scolile printului, se reintorc la grupul lor natal, si stabilesc, la capacitatea lor maxima, noi centre puternice de studiu si de cultura, pe care le intretin dupa planul scolilor printului. Pe Urantia, aceste planuri destinate progresului planetar si perfectionarii culturale erau in plin curs de aplicare si se executau intr-un mod satisfacator, cind toata intreprinderea a luat sfirsit intr-un mod mai degraba brusc si prea putin glorios prin aderarea lui Caligastia la rebeliunea lui Lucifer. Pentru mine, unul dintre episoadele cel mai profund socante ale acestei rebeliuni a fost acela de a afla cruda perfidie a lui Caligastia, membru al propriului meu ordin de filiatie, care, cu buna stiinta, si cu o rautate calculata, a pervertit sistematic instruirea si a otravit invatatura care era data in scolile planetare ale Urantiei deschise in acel moment. Ruina acestor scoli a fost rapida si completa. Multi dintre urmasii ascendentilor statului-major materializat al Printului au ramas loiali si au dezertat din rindurile ordinului lui Caligastia. Acesti credinciosi au fost incurajati de administratorii provizorii Melchizedeki ai Urantiei si, intr-o epoca ulterioara, urmasii lor au ajutat mult la sustinerea conceptelor planetare de adevar si de dreptate.
5. Civilizatia progresiva
a. Printii loiali ai lumilor locuite ramin atasati permanent planetei pentru care au fost desemnati initial.
Fiii Paradisului care aduc cu ei dispensatii pot sa vina si sa plece, insa un Printul Planetar care a reusit ramine sef al tarimului sau.
Munca sa este intru totul independenta de misiunile Fiilor Superiori, caci ea este menita sa favorizeze dezvoltarea civilizatiei planetare.
b. Progresul civilizatiei se aseamana prea putin pe doua planete.
Detaliile desfasurarii evolutiei muritorilor sunt foarte diferite pe multe lumi neasemanatoare. In pofida a numeroase diversificari ale dezvoltarii planetare in domeniile fizic, intelectual si social, toate sferele evolutive progreseaza in anumite directii bine definite.
c. Sub guvernarea binefacatoare a unui Print Planetar, largita de Fiii Materiali si punctata de misiunile periodice ale Fiilor Paradisului, rasele muritoare ale unei lumii medii a timpului si spatiului trec succesiv prin urmatoarele sapte epoci evolutive:
1. Epoca nutritiei. Creaturile preumane si rasele initiale de oameni primitivi se ocupa in principal de probleme de hrana. Aceste fiinte in evolutie isi petrec orele de veghe cautindu-si hrana sau batindu-se, ofensiv sau defensiv. Cautarea hranei este de suprema importanta in mintea acestor primi stramosi ai civilizatiei.
2. Perioada securitatii. Imediat ce vinatorii primitivi pot sa dramuiasca putin timp liber in cautarea lor de hrana, ei isi folosesc ragazul pentru a-si spori siguranta. Se consacra tot mai multa atentie tehnicii razboiului. Ei isi fortifica locuintele, si clanurile devin tot mai solide din cauza temerii reciproce si prin insuflarea urii fata de grupurile straine. Autoconservarea este o ocupatie care urmeaza intotdeauna autointretinerea.
3. Era confortului material. Dupa ce au rezolvat partial problemele alimentare si au atins un oarecare grad de securitate, oamenii si-au consacrat ragazul in plus dezvoltariiconfortului lor personal. Luxul rivalizeaza cu necesitatea la ocuparea centrului scenei activitatilor umane. Aceasta perioada este mult prea adesea caracterizata de tiranie, de toleranta, de imbuibare si de betie. Elementele slabe ale raselor au inclinatie catre excese si brutalitate. Acestiplapinzi cautatori de placeri sunt treptat subjugati de elementele mai puternice ale civilizatiei in progres, care iubesc adevarul.
4. Cautarea cunoasterii si a intelepciunii. Hrana, siguranta, placerea si ragazul ofera baza care permite culturii sa se dezvolte si cunostintelor sa se raspindeasca. Efortul de a pune cunostintele in practica duce la intelepciune si, cind o cultura a invatat sa profite de experienta si sa se perfectioneze prin ea, atunci a sosit civilizatia cu adevarat. Alimentatia, securitatea si confortul material inca domina societatea, dar multor indivizi orientati catre viitor le este foame de cunoastere si sete de intelepciune. Fiecarui copil i se ofera ocazia de a invata prin practica, iar educatia este cuvintul de ordine al acestor vremuri.
5. Epoca filozofiei si a fraternitatii. Cind muritorii invata sa gindeasca si incep sa profite de experienta, ei devin filozofi, se apuca sa rationeze in sinea lor si sa exerseze ojudecata chibzuita. Societatea acestei perioade devine etica, iar oamenii acestei epoci devin realmente fiinte morale. Fiintele morale si intelepte sunt capabile sa stabileasca fraternitatea umana pe aceasta lume in progres. Fiintele etice si morale pot invata sa traiasca dupa regula de aur.
6. Epoca stradaniei spirituale. Cind muritorii care evoluau au trecut prin stadiile de dezvoltare fizica, intelectuala si sociala, ei ating mai devreme sau mai tirziu nivele de clarviziune personala care ii stimuleaza sa caute satisfactii spirituale si intelegeri cosmice. Religia reuseste sa se ridice de la domeniile emotionale ale fricii si ale superstitiei la nivelele superioare ale intelepciunii cosmice si ale experientei spirituale personale. Educatia aspira la dobindirea de intelesuri; cultura percepe relatiile cosmice si adevaratele valori. Muritorii care evolueaza astfel sunt sincer cultivati, cu adevarat educati, si subtil cunoscatori de Dumnezeu.
7. Era luminii si a vietii. Aceasta este inflorirea epocilor succesive de securitate fizica, de expansiune intelectuala, de cultura sociala, si de realizare spirituala. Aceste infaptuiri omenesti sunt acum imbinate, asociate, si coordonate, intr-o unitate cosmica si intr-o servire dezinteresata. In limitele naturii finite si a inzestrarilor materiale, nu se impune nici o granita posibilitatilor de realizare evolutiva a generatiilor in progres care traiesc succesiv pe aceste lumi celeste si bine stabilite ale timpului si spatiului. Dupa ce au servit sferele lor pe parcursul dispensatiilor succesive ale istoriei lumii si ale epocilor progresive de avansare planetara, Printii Planetari sunt ridicati la rangul de Suverani Planetari cu ocazia inaugurarii erei luminii si a vietii.
6. Cultura planetara
a. Izolarea Urantiei face posibila descrierea multor particularitati ale modului de viata si al anturajului vecinilor vostri din Satania. Noi suntem limitati in aceste expuneri de carantina planetara si de izolarea sistemului. Toate eforturile noastre de a-i ilumina pe muritorii Urantiei sunt supuse acestor restrictii, dar, in masura in care este permis, voi ati fost instruiti asupra progreselor unei lumi evolutive medii, si sunteti in stare sa comparati cariera unei astfel de lumi cu prezenta stare a Urantiei.
b. Dezvoltarea civilizatiei pe Urantia nu este foarte diferita de cea a altor lumi care au avut nefericirea de a fi izolate din punct de vedere spiritual. Insa, atunci cind este comparata cu lumile loiale ale universului, planeta voastra apare ca fiind foarte confuza si mult intirziata in toate fazele de progres intelectual si de realizare spirituala.
c. Din cauza necazurilor lor planetare, urantienii sunt impiedicati in a intelege mare lucru din cultura lumilor normale. Dar nu ar trebui sa va imaginati ca lumile evolutive, chiar si cele mai ideale, sunt sfere unde viata este o poteca neteda si inflorita. Lupta face intotdeauna parte din viata initiala a raselor muritoare. Efortul si decizia sunt factori esentiali pentru dobindirea de valori de supravietuire.
d. Cultura presupune o calitate a mintii; cultura nu poate fi reinsufletita daca mintea nu se inalta. Un intelect superior va cauta o cultura nobila, si va gasi un mijloc de a atinge acest scop. Mintile inferioare vor dispretui cultura cea mai inalta, chiar daca li se ofera de-a gata. Multe lucruri depind, de asemenea, de misiunile succesive ale Fiilor divini si de masura in care primesc iluminarea epocile dispensatiilor lor respective.

e. Nu ar trebui uitat ca, timp de doua sute de mii de ani, toate lumile Sataniei au ramas din punct de vedere spiritual sub interdictia Norlatiadekului, ca urmare a rebeliunii lui Lucifer. Si vor fi necesare epoci de-a rindul pentru a repara neajunsurile cauzate de pacatele si de secesiunea care au rezultat. Lumea voastra continua sa urmeze o cariera neregulata si plina de vicisitudini din pricina dublei sale tragedii a unui Print Planetar rebel si a unui Fiu Material foarte slab. Nici chiar coborirea lui Cristos Mihail pe Urantia nu a inlaturat imediat consecintele temporale ale acestor grave greseli din administrarea anterioara a acestei lumi.
7. Recompensele izolarii
a. La prima vedere, s-ar parea ca Urantia si lumile asociate in izolare sunt foarte nefericite de faptul de a fi private de prezenta si de influenta binefacatoare a personalitatilor supraumane, cum ar fi un Print Planetar, si de un Fiu si o Fiica Materiali.
Dar izolarea acestor sfere le ofera raselor lor o ocazie unica de a-si exersa credinta si de a-si dezvolta o calitate speciala a increderii in siguranta cosmica, care nu depinde nici de vedere, nici de vreo alta consideratie materiala.
Se poate intimpla, in cele din urma, ca creaturile omenesti care vin din lumile puse in carantina in urma rebeliunii sa fie extrem de norocoase. Noi am descoperit ca acesti ascenderi se vad insarcinati de foarte devreme cu numeroase misiuni speciale in intreprinderile cosmice in care o credinta netagaduita si o incredere sublima sunt esentiale pentru infaptuirea lor.
b. Pe Jerusem, ascenderii lumilor izolate ocupa un sector rezidential privat si sunt cunoscuti sub numele de agondonteri, ceea ce inseamna creaturi evolutivecu vointa, care pot sa creada fara sa vada, sa persevereze cind sunt izolate si sa triumfe asupra dificultatilor aproape insurmontabile, chiar si atunci cind sunt singure. Aceasta grup de agondonteri persista de-a lungul ascensiunii universului local si a traversarii suprauniversului. Ea dispare in timpul sederii in Havona, dar reapare rapid dupa sosirea in Paradis si subzista categoric in Corpul de Finalitate Muritor.evolutive Tabamantia este un agondonter de statut finalitar, supravietuitor al unei sfere puse in carantina dupa prima rebeliune care a avut vreodata loc in universul timpului si spatiului.evolutive c. Pe parcursul intregii cariere a Paradisului, rasplata urmeaza efortul ca un rezultat al cauzelor. Aceste recompense separa individul de ceea ce reprezinta media, oferind variante de experienta ale creaturilor, si contribuind la diversitatea infaptuirilor ultime in corpul colectiv al finalitarilor.